Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

NL-Alarmering Persoonsalarm

 

Wij staan voor zorg en veiligheid. Geboren vanuit persoonlijke ervaringen, zijn wij gestart om diegene te helpen waarvan wij hebben gezien dat ze extra zorg nodig hebben. Iedereen heeft wel eens te maken gehad met een vergeetachtige vader, of kwetsbare moeder. Een zieke opa, of avontuurlijke oma. Wij ook. Ons systeem, onze dienst, is ontwikkeld met hun welzijn en mobiliteit in gedachte. Wat kunnen wij doen voor onze geliefden? Hoe kunnen we met minimale inspanning en belasting voor onze verwanten, mantelzorgers en thuiszorgspecialisten, maximale zorg en veiligheid leveren? Na veel inspanning brengen wij nu ons product op de markt. Ontwikkelt voor ons zelf, maar nu beschikbaar voor iedereen. Met geïntegreerd Val Alarm,

U kunt nu in samenwerking met  Scootmobiel Comfortabel 10% korting ontvangen op de aanmeld- en de maandelijkse termijnkosten.

Kortingscode: Scootmobiel

 

 

Veiligheidspakket A – 24.95,- per/maand – Looptijd: 24 maanden Met dit pakket zult u zelf maximaal drie telefoonnummers moeten aandragen van naasten of bekenden die u ten hulp kunnen komen indien u dat nodig heeft. Bij een SOS-melding of valalarm zullen al deze personen een SMS ontvangen met daarin het type alarm en uw locatie. Vervolgens wordt er ook uitgebeld naar deze telefoonnummers op volgorde van opgave. Het systeem zal net zo lang blijven bellen tot er een spreek/luisterverbinding tot stand is gebracht met één van uw contactpersonen.

  • Eigen contactpersonen
  • Contactpersonen zelf verantwoordelijk voor opvolging
  • Gebruik van de APP



Veiligheidspakket B – 29.90,- per/maand – Looptijd: 24 maanden
Met dit pakket zal uw alarmmelding altijd terechtkomen bij onze meldkamer. Onze centralisten zijn 24-uur per dag bereikbaar. Zij vangen uw melding af en zijn bevoegd direct een hulpinstantie in te schakelen indien noodzakelijk. Ook zullen zij uw doorgegeven contactpersonen op de hoogte stellen als er iets is gebeurd.

  • Melding naar onze meldkamer
  • Meldkamer zet uw melding door naar noodinstanties of contactpersonen
  • 24/7 bereikbaar
  • Gebruik van de APP



Veiligheidspakket C – 34.95,- per/maand – Looptijd: 24 maanden
Met dit pakket staat u ook in direct contact met onze meldkamer, maar zal er bij een melding ook direct een hulpverlener ter plaatse komen. Deze hulpverlener zal u ter plaatse van hulp voorzien en mocht dit niet voldoende zijn direct een hulpinstantie erbij betrekken. De meldkamer zal ondertussen uw opgegeven contactpersonen informeren over de situatie.

  • Melding naar onze meldkamer
  • Meldkamer stuurt een hulpverlener langs aan huis
  • Hulpverlener regelt noodinstantie indien noodzakelijk
  • Meldkamer informeert uw naasten
  • 24/7 bereikbaar
  • Gebruik van de APP

 

Ervaringen:

Alles wat we doen, doen we vanuit één belangrijke oorzaak: eigen ervaringen. Van heel dichtbij zagen we onze eigen naasten en geliefde minder mobiel, minder valide en minder bekwaam worden. Het motiveerde ons om ons product en onze service af te stemmen op de persoon nauwkeurig, zodat het voor het voor iedereen een ideale toepassing zou zijn. Wij delen graag een paar van onze verhalen die ons inspireerde te doen wat we nu doen.


Mijn oma was al jaren ziek. Mijn opa heeft haar de laatste jaren van haar leven verzorgd, maar ging daar uiteindelijk zelf ook aan ten onder. Mijn oma kreeg longkanker, is meermaals gereanimeerd en heeft uiteindelijk na een ziektebed van tien jaar het leven gelaten. Mijn opa is al die tijd, dag en nacht bij haar gebleven. Heeft zijn baan opgezegd, had geen tijd meer voor zijn volkstuin. Mijn oma had geen constante verzorging nodig, maar kon wel op willekeurige momenten het erg benauwd krijgen. Dan had ze per direct zuurstof toevoer en medicijnen nodig. In retrospect heb ik zoveel respect voor die man. Wat hij wel niet heeft gelaten om voor mijn oma te zorgen is niet normaal. Toendertijd was er nog nauwelijks technologie. Pas in het laatste jaar van haar leven kreeg ze een plaatsje in een verzorgingshuis toegewezen. Dat gebeurde toen mijn opa kwam te overlijden. Ik denk dat mijn opa zijn laatste jaren zich niet zo had voorgesteld. Anno 2018 was dat ook niet meer nodig geweest. Daarom zet ik me nu in voor vergelijkbare situaties, zodat mensen hun oude dag zo praktisch en vrij mogelijk kunnen besteden.

Mick


Mijn vader verdween steeds. Eerst waren daar de eerste symptomen: een beetje vergeetachtig, af en toe stoppen met praten midden in een verhaal, niet meer herinneren waar de sleutels liggen. Al snel bleek dat hij met rap tempo achteruit ging. Het duurde niet lang meer voor de diagnose werd gesteld: dementie. Het eerste echte schrikmoment kwam toen we gebeld werden door de politie. Ze hadden pa gevonden in het park, hij was op zoek naar ma. Mijn vader en moeder waren al ruim twintig jaar gescheiden. Daarnaast woont mijn moeder al ruim tien jaar met haar nieuwe man in het buitenland. Het kwam steeds vaker voor dat pa werd thuis gebracht door buren of kennissen die hem vonden. Wij (de kinderen) moesten ook steeds meer een oogje in het zeil gaan houden. De onrust en onzekheid legde veel stress op onze persoonlijke levens.

Destijds leefde we in een waan dat we de volle zorg op ons moesten nemen. We bleven één voor één bij hem thuis om op te letten tot hij eindelijk zou worden toegelaten in een instelling. Iets wat nu absoluut nodig is (mijn vader leeft nog altijd en woont in een zorginstelling), maar destijds misschien niet helemaal. Als wij constant zouden kunnen zien waar hij was, misschien een melding krijgen als hij zich uit huis zou verplaatsen, dan hadden we waarschijnlijk geen constante zorgen om hem gehad. Dan hadden we hem even kunnen opbellen als we iets opvallends zagen, of desnoods even langsgaan. Het had ons rust gegeven. Dit is hetgeen wat ik zocht in ons systeem. Waar ik me hard voor heb gemaakt en waar ik uiteindelijk ook trots op ben te hebben gerealiseerd.

Mark